Friday, April 26, 2024

Latest Posts

Τέλος εποχής για την Alitalia

Αντιμέτωπη με το καλημέρα με το πολύ δύσκολο περιβάλλον που βιώνει ο κλάδος των αερομεταφορών βρίσκεται από την περασμένη Παρασκευή η ΙΤΑ, η ιταλική κρατική αεροπορική που θα είναι ουσιαστικά η νέα Αlitalia.

H ναυαρχίδα των ιταλικών αερογραμμών Alitalia – Società Aerea Italiana SpΑ, μετά τη διαδικασία πώλησης του πτητικού της έργου στη νέα Italia Trasporto Aereo SpA, σταμάτησε να υφίσταται και επισήμως την περασμένη εβδομάδα, έχοντας διανύσει σχεδόν 74 χρόνια πορείας από το μακρινό 1947 μέχρι σήμερα.

Η πορεία του ιταλικού αερομεταφορέα συνδέθηκε με τη σύγχρονη Ιστορία των Ιταλών – άλλωστε το όνομά της παραπέμπει στη φράση «Ali d’ Italia», που σημαίνει φτερά της Ιταλίας. Οι λαμπρές στιγμές του εθνικού αερομεταφορέα της Ιταλίας ήταν ουκ ολίγες τον περασμένο αιώνα, με την εταιρεία να αποτελεί πριν από πολλές δεκαετίες, το 1960, τον επίσημο αερομεταφορέα των Ολυμπιακών Αγώνων της Ρώμης και εν συνεχεία να κατατάσσεται, στο απώγειό της, στην 15άδα των τοπ αεροπορικών διεθνώς. Ηταν στις αρχές της δεκαετίας του ’90, την περίοδο 1991-1992 όταν ο Τζόρτζιο Αρμάνι κλήθηκε να σχεδιάσει τις νέες στολές των αεροσυνοδών και συνεργάστηκε με την εταιρεία ακόμη και στον σχεδιασμό του εσωτερικού των αεροσκαφών της. Ο νέος αιώνας, ωστόσο, έφερε τα τεράστια προβλήματα ρευστότητας, με αποτέλεσμα καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 η αεροπορική να προχωρά σε απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων.

Το 2003 ανακοινώθηκε η απόλυση 2.700 εργαζομένων την επόμενη τριετία και λίγο αργότερα ακόμη 5.000, τη στιγμή που το Ιταλικό Δημόσιο κατέβαλε τονωτικές ενέσεις δισεκατομμυρίων. Η εταιρεία χρεοκόπησε για πρώτη φορά το 2008 και διατηρήθηκε έκτοτε σε «μηχανική υποστήριξη» με τα έσοδα των φορολογουμένων. Γι’ αυτό και τώρα οι ίδιοι οι Ιταλοί δεν είναι και τόσο ένθερμοι υποστηρικτές του νέου αερομεταφορέα που θα λάβει 1,3 δισ. ευρώ σε κρατικά κονδύλια επιπλέον των 5 δισ. ευρώ που έχουν δαπανηθεί για την Alitalia, πολύ περισσότερο από τη στιγμή που θα επιθυμούσαν να διατίθενται περισσότερα κονδύλια σε κρίσιμους τομείς που τους αφορούν, όπως η Υγεία ή η Παιδεία.

Η νέα ΙΤΑ

Η τελευταία πτήση της Alitalia ήταν στο δρομολόγιο Κάλιαρι – Ρώμη λίγο μετά τα μεσάνυχτα της περασμένης Πέμπτης. Η διακοπή των πτητικών δραστηριοτήτων ξεκίνησε επισήμως από τις 15 Οκτωβρίου 2021 που αποτελεί την αρχική ημερομηνία των νέων πτήσεων του νέου φορέα. Ετσι, η περασμένη Παρασκευή σηματοδότησε το επίσημο ντεμπούτο της νέας αεροπορικής εταιρείας ITA, η οποία υποστηρίζεται μεν από το Iταλικό Δημόσιο, ωστόσο διαθέτει ένα πολύ πιο σφιχτό και ευέλικτο μοντέλο λειτουργίας: η νέα αεροπορική θα απασχολεί περί τους 2.800 υπαλλήλους αντί των 10.000 και πλέον υπαλλήλων της προκατόχου της, λειτουργώντας με ένα πιο απλουστευμένο δίκτυο προκειμένου να μειώσει τα κόστη της και να μπορέσει να έχει κέρδη όταν η ζήτηση ανακάμψει, στη μετά COVID-19 περίοδο.

Η ITA θα εκμεταλλεύεται αρχικά 52 αεροπλάνα, νούμερο που θα αυξηθεί σε 78 το επόμενο έτος. Η ανάπτυξη αναμένεται τον επόμενο χρόνο, ύστερα από την επίτευξη συμφωνίας για αγορά και μίσθωση 59 πιο σύγχρονων αεροσκαφών, στο σύνολό τους μοντέλων της Airbus, πιο αποδοτικών, με στόχο την καλύτερη κατανομή κόστους – εξόδων. Επικεφαλής της νέας επιχείρησης είναι ο πρόεδρος Αλφρέντο Αλταβίλα, ο οποίος έγινε γνωστός ως στενός συνεργάτης του Σέρτζιο Μαρκιόνε κατά την εξυγίανση της αυτοκινητοβιομηχανίας FΙΑΤ και την επακόλουθη εξαγορά της Chrysler με έδρα τις ΗΠΑ. Το 58χρονο στέλεχος επιλέχθηκε για τον ρόλο της αεροπορικής εταιρείας από την κυβέρνηση του Ιταλού πρωθυπουργού Μάριο Ντράγκι.

Latest Posts

Διαβάστε ακόμη

STAY IN TOUCH

Για ενημέρωση με όλες τις τελευταίες ειδήσεις και ειδικές ανακοινώσεις.

Συμπληρώστε το email σας.

[formidable id=2]