Monday, April 29, 2024

Latest Posts

Ρεκόρ πωλήσεων στην Ευρώπη για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα

Η ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος και αυτό καθίσταται ολοένα και πιο εμφανές σε διεθνή κλίμακα. Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της Βρετανίας και σε προκαταρκτικό επίπεδο τον μήνα Δεκέμβριο για πρώτη φορά στην Ιστορία πουλήθηκαν περισσότερα αυτοκίνητα με μπαταρίες απ’ ό,τι πετρελαιοκίνητα.

Και αυτό σημαίνει, όπως αναφέρει σχετικώς σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα Financial Times, ότι οι οδηγοί εξακολουθούν να επιλέγουν τα αμάξια με τις επιδοτήσεις, τα οποία δεν εκπέμπουν παρά μηδενικούς ρύπους, σε σύγκριση με όσα εξαρτώνται από τα ορυκτά καύσιμα για να κινηθούν – και μάλιστα όσα εξαρτώνται από το πετρέλαιο, το οποίο στιγματίστηκε ιδιαίτερα το 2015 με αφορμή το σκάνδαλο εξαπάτησης των Αρχών από τη Volkswagen, που αφορούσε τον έλεγχο ρύπων των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων της.

Σε δεκαοκτώ ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης και της Βρετανίας, άνω του ενός πέμπτου των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν τον τελευταίο μήνα του 2021 κινούνταν αποκλειστικά με μπαταρίες, σύμφωνα με στοιχεία από την ανεξάρτητη εταιρεία αναλύσεων και μελετών του κλάδου των αυτοκινήτων Matthias Schmidt, που συγκεντρώθηκαν για λογαριασμό της εφημερίδας Financial Times. Αναφορικά τώρα με τα πετρελαιοκίνητα αμάξια, συμπεριλαμβανομένων και των υβριδικών ντιζελοκίνητων, αυτά αντιστοιχούσαν σε ποσοστό μικρότερο από το 19% των πωλήσεων. Παράγοντες οι οποίοι επηρέασαν ευμενώς τους καταναλωτές, ώστε να στραφούν στη νέα τεχνολογία αυτοκίνησης, είναι το ότι πολλές κυβερνήσεις στη Γηραιά Ηπειρο επιδοτούν αυτά τα αυτοκίνητα, αλλά και το ότι η Ε.Ε. εισήγαγε αυστηρότερους κανονισμούς, οι οποίοι υποχρεώνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πουλήσουν περισσότερα οχήματα χαμηλών ρύπων.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Το τελευταίο τρίμηνο του 2021 η στροφή προς τα ηλεκτροκίνητα επιταχύνθηκε. Η δε καλιφορνέζικη Tesla αποδείχθηκε σαφώς ικανότερη από τις ανταγωνίστριές της να προσαρμόζεται στη συμφόρηση, η οποία παρατηρείται στο διεθνές σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας, διαθέτοντας στην αγορά έναν αριθμό-ρεκόρ 309.000 οχημάτων. Συν τοις άλλοις, τον Δεκέμβριο και οι ευρωπαϊκές κατασκευάστριες αμαξιών προώθησαν επίσης τα ηλεκτρικά τους οχήματα, ώστε να περιορίσουν το ανθρακικό αποτύπωμα του ευρύτερου στόλου τους και να αποφύγουν σχετικά πρόστιμα από τις Βρυξέλλες. Ως αποτέλεσμα της στροφής στην ηλεκτροκίνηση τον μήνα Δεκέμβριο πουλήθηκαν 176.000 αμάξια με μπαταρίες στη Δυτική Ευρώπη, γεγονός το οποίο αποτέλεσε και αριθμό-ρεκόρ στα χρονικά. Επιπλέον, σε σχέση με τις αντίστοιχες πωλήσεις του Δεκεμβρίου του 2020, τον Δεκέμβριο του 2021 οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6%.

Τον εν λόγω μήνα στο πεδίο όσων αυτοκινήτων κινούνται με πετρέλαιο πουλήθηκαν στη δυτικοευρωπαϊκή αγορά σχεδόν 160.000 μονάδες. Αξίζει να σημειωθεί πως, αφ’ ης στιγμής αποκαλύφθηκε η απάτη του γερμανικού κολοσσού της Volswagen, η οποία παραπλανούσε τις Αρχές ως προς τις δοκιμές εκπομπών ρύπων μέσω έξυπνου λογισμικού εγκατεστημένου σε 11 εκατ. οχήματα, οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων βαίνουν μειούμενες. Το 2015, όταν συνέβη η αποκάλυψη, τα ντιζελοκίνητα αντιστοιχούσαν στο ήμισυ όσων πωλούνταν στις δεκαοκτώ μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε. «Το πένθιμο εμβατήριο για τα πετρελαιοκίνητα αμάξια παιανίζει συνεχώς από τον Σεπτέμβριο του 2015 με το ντιζελγκέιτ, αναγκάζοντας τη VW να καταρτίσει μέσα σε 30 ημέρες το πρώτο σχέδιο για το ηλεκτρικό μοντέλο της ID.3», επισημαίνει η εταιρεία Matthias Schmidt. Τέλος αναφέρεται πως ο γερμανικός κολοσσός διατήρησε την κορυφαία θέση του στα αμάξια με μπαταρίες στη Δυτική Ευρώπη το 2021, πουλώντας περισσότερα από 310.000 αυτοκίνητα επί συνόλου 3,5 εκατομμυρίων.

Latest Posts

Διαβάστε ακόμη

STAY IN TOUCH

Για ενημέρωση με όλες τις τελευταίες ειδήσεις και ειδικές ανακοινώσεις.

Συμπληρώστε το email σας.

[formidable id=2]