Tuesday, May 28, 2024

Latest Posts

Κίνα: Πατά «γκάζι» στα ηλεκτρικά Ι.Χ.

Για κάποιους, αυτό το αυτοκίνητο είναι όνειρο ζωής: 653 ίπποι, επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα, ηλεκτροκίνηση σε όλους τους τροχούς, αυτονομία 500-700 χιλιομέτρων ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας και με τιμή 69.900 ευρώ, όπως αναφέρει σε σχετικό της δημοσίευμα η Deutsche Welle.

Ο λόγος για το νέο, κορυφαίο σεντάν ET7 της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio. Τα πρώτα αυτοκίνητα παραδίδονται στην Ευρώπη εντός του τρέχοντος μηνός. Διαθέσιμο είναι και το SUV Nio EL7, το οποίο θα παραδοθεί τον Ιανουάριο και λίγο αργότερα το μικρότερο Nio ET5, ο ανταγωνιστής του μεσαίου μοντέλου 3 της Tesla.

Επίσης καινοτομία για την Ευρώπη είναι η ιδέα των σταθμών αλλαγής μπαταριών, την οποία η Nio λανσάρει παράλληλα με τις πωλήσεις. Εάν δεν θέλει κανείς να φορτίσει με καλώδιο, μπορεί να ανταλλάξει την άδεια μπαταρία με μια γεμάτη, κάτι που θα διαρκέσει μόνο λίγα λεπτά. Μέχρι στιγμής υπάρχει μόνο ένας σταθμός ανταλλαγής μπαταρίας στη Γερμανία, στη Βαυαρία στον αυτοκινητόδρομο Α8, αλλά θα προστεθούν ακόμη 19 έως το τέλος του έτους και στη συνέχεια άλλοι 100 το 2023.

ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Ενοικίαση

Επιπροσθέτως, η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Sixt ανακοίνωσε πρόσφατα μια εντυπωσιακή συμφωνία: ο κολοσσός με έδρα το Μόναχο θέλει να παραγγείλει 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD έως το 2028, με το πρώτο να αναμένεται να φθάσει μέσα στο 2022. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς την Ευρώπη για την BYD: η εταιρεία, η οποία είναι ήδη μία από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες μπαταριών στον κόσμο, θα μπορούσε να γίνει η μεγαλύτερη παραγωγός ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεσοπρόθεσμα, απομακρύνοντας την Tesla από την κορυφή. Εκτός από την BYD και τη Nio, εταιρείες όπως η SAIC, η Geely και η Great Wall Motors ή νεοφυείς επιχειρήσεις, όπως η Xpeng, περιμένουν στην εκκίνηση. Οι ειδικοί υποθέτουν ότι σχεδόν 20 κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων θα μπορούσαν σύντομα να ξεκινήσουν πωλήσεις στην Ευρώπη.

Το ερώτημα παραμένει: μπορούν όμως οι Κινέζοι να γίνουν πραγματικά σοβαροί ανταγωνιστές των Mercedes, BMW και VW στην Ευρώπη;

«Θεωρώ ότι κανένας από τους Κινέζους κατασκευαστές δεν μπορεί πραγματικά να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις Ευρωπαίους, Ιάπωνες και Νοτιοκορεάτες κατασκευαστές στη Γηραιά Ηπειρο», λέει ο Γιόχεν Ζίμπερτ, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας JSC Automotive, η οποία ειδικεύεται στα κινεζικά αυτοκίνητα και εδρεύει στη Σαγκάη και τη Στουτγάρδη. Για τον κ. Ζίμπερτ τα δυνατά σημεία των Κινέζων κατασκευαστών βρίσκονται πιθανότατα σε «διάφορα ηλεκτρονικά γκάτζετ», όπως οι λειτουργίες καραόκε για επιβάτες ή γκάτζετ εικονικής πραγματικότητας. Αυτό σίγουρα μπορεί να προσελκύσει πελάτες στην Κίνα, αλλά οι Γερμανοί αγοραστές στην υψηλότερη κατηγορία τιμών είναι λίγο πιο συντηρητικοί και τείνουν να αποφεύγουν τις υπερβολές, θεωρεί ο ίδιος. Τέλος, υπάρχουν και ουσιαστικά προβλήματα: οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν έχουν μάθει να στέκονται στα πόδια τους, αναφέρει ο κ. Ζίμπερτ, διότι άνευ κρατικής υποστήριξης οι περισσότερες –αν όχι όλες– εταιρείες δεν θα υπήρχαν σήμερα.

Latest Posts

Διαβάστε ακόμη

STAY IN TOUCH

Για ενημέρωση με όλες τις τελευταίες ειδήσεις και ειδικές ανακοινώσεις.

Συμπληρώστε το email σας.

[formidable id=2]