Friday, April 26, 2024

Latest Posts

Τα αυτόνομα οχήματα θα μεταβάλλουν την ασφαλιστική κάλυψη και τι θα ισχύει με την ευθύνη του οδηγού

Μπορεί η τεχνολογία να προχωράει και τα αυτόνομα αυτοκίνητα να είναι υπόθεση μερικών ετών πριν μπουν για τα καλά στην καθημερινότητά μας, όμως πριν γίνει αυτό πρέπει να ξεκαθαρίσει άμεσα το ασφαλιστικό τοπίο και πως θα αποδίδεται η ευθύνη ενός τροχαίου.

Αναμφίβολα η αυτόνομη οδήγηση είναι μια τεράστια τεχνολογική καινοτομία, η οποία θα αλλάξει συθέμελα τον τρόπο με τον οποίο κινούμαστε μέχρι τώρα. Η μετάβαση αυτή θα επηρεάσει άρδην τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές, οι κατασκευαστές, αλλά κι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα ασφαλίζουν τα συγκεκριμένα οχήματα. Πώς όμως τα αυτόνομα αυτοκίνητα επηρεάζουν τη διαχείριση κινδύνων και το ασφαλιστικό τοπίο; Για να δούμε!

Μετατόπιση του ρίσκου

Οι μέχρι τώρα δοκιμές αποδεικνύουν πως τα αυτόνομα οχήματα είναι ασφαλέστερα από τα συμβατικά οχήματα, που ο οδηγός έχει το πρώτο λόγο. Ήδη από την αρχή της εξέλιξης τους μέχρι και σήμερα τα ποσοστά συγκρούσεων έχουν μειωθεί τρομερά. Για παράδειγμα η Tesla κατάφερε με την εισαγωγή της τεχνολογίας Autopilot να μειώσει το ποσοστό συγκρούσεων στο 40%, κάτι που όπως είναι εύκολα αντιληπτό μεταβάλλει άμεσα το κόστος της ασφάλισης. Ενδεικτικό παράδειγμα, αυτό της Farmers Insurance η οποία προέβη σε μείωση των ασφαλίστρων κατά 25% μιας εταιρείας που στον στόλο οχημάτων της έχει Tesla.

Οι αναλυτές αναφέρουν όμως πως η ευθύνη του τροχαίου στα αυτόνομα αυτοκίνητα θα μετατοπίζεται στον κατασκευαστή του οχήματος, ενώ παράλληλα κι όπως αναφέρει κι ο Διευθυντής του τμήματος ασφαλίσεων της ασφαλιστικής Accenture θα δημιουργηθούν περισσότερα προϊόντα κάλυψης αστικής ευθύνης, αλλά και κυβερνοασφάλειας, μιας και ο φόβος χακαρίσματος είναι μεγάλος και οι συνέπειές του τρομερές.

Αλλαγή στον τρόπο αγοράς ασφάλισης αυτοκινήτου

Σε μια ενημέρωση του Berkshire Hathaway, ο Warren Buffet ανέφερε ότι η επικράτηση των αυτόνομων οχημάτων και της τεχνητής νοημοσύνης, αποτελεί απειλή για τα τρέχοντα παραδοσιακά επιχειρηματικά, αλλά και ασφαλιστικά μοντέλα. Νέοι παίκτες όπως η Google, η Apple, η Amazon, η Verizon και η Tesla βρίσκονται σε εξαιρετική θέση να διαταράξουν τον κλάδο και να πατήσουν για τα καλά και στο κομμάτι της αγοράς ασφάλισης αυτοκινήτων. Να υπενθυμίσουμε ότι η Tesla σκέφτεται να κάνει την δική της ασφαλιστική εταιρεία, ενώ ήδη πουλάει ασφάλιση με τα οχήματά της στις αγορές της Αυστραλίας και του Χονγκ Κονγκ.

Πώς όλα αυτά επηρεάζουν τη βιομηχανία μεταφορών;

Με την εισαγωγή των αυτόνομων αυτοκινήτων, οι άνθρωποι μέσα στα οχήματα θα γίνουν ουσιαστικά επιβάτες. Όπως άλλωστε είχε δηλώσει κι ο CEO της Waymo (θυγατρική της Google) το 2019, John Krafcik: «Ο μόνος τρόπος για να λυθεί το πρόβλημα της ασφάλειας στους δρόμους και ο μόνος τρόπος για να δοθεί η ευκαιρία της κινητικότητας για όλους είναι να βγάλουμε τον άνθρωπο εντελώς έξω από την εξίσωση. Η λύση είναι η πλήρως αυτόνομη οδήγηση (επιπέδου 5), που δεν απαιτεί άνθρωπο πίσω από το τιμόνι, ούτε οι επιβάτες να έχουν δίπλωμα οδήγησης». Όμως σε περίπτωση ατυχήματος ή μιας δυσλειτουργίας ποιος θα θεωρηθεί υπεύθυνος; Ο οδηγός, ο ιδιοκτήτης, ο κατασκευαστής ή όλοι;

Πηγή:nextdeal.gr

Latest Posts

Διαβάστε ακόμη

STAY IN TOUCH

Για ενημέρωση με όλες τις τελευταίες ειδήσεις και ειδικές ανακοινώσεις.

Συμπληρώστε το email σας.

[formidable id=2]